Vakanties zonder kinderen worden populairder

Vakanties zonder kinderen, ook wel adults only vakanties genoemd, zijn erg in trek en de vraag naar dit type vakantie blijft maar stijgen. Alle reisaanbieders van adults only vakanties merken dat de verkoop blijft stijgen en het ziet er voorlopig nog niet naar uit dat de stijging ophoudt. Steeds meer mensen hebben geen zin meer om tijdens hun vakantie gestoord te worden door het lawaai van kinderen en willen van optimale rust genieten tijdens een welverdiende vakantie.

Adults only vakanties worden bevinden zich al en aantal jaren in het reisaanbod van sommige reisorganisaties, maar de laatste tijd neemt dit type vakantie een steeds belangrijkere plek binnen het reisaanbod in. Deze conclusie kan worden getrokken op grond van cijfers van de D-rt Groep (D-reizen en VakantieXperts) en TUI, enkele bekende reisorganisaties van vakanties zonder kinderen. De D-rt Groep verwacht in 2017 in Nederland een groei van maar liefst 20% met betrekking tot adults only vakanties. Deze groei wordt door TUI bevestigd. In België valt de groei iets lager uit.

U vraagt zich vast af hoe deze stijging valt te verklaren. Volgens de reisaanbieders heeft de groeiende belangstelling van vakanties zonder kinderen te maken met het feit dat mensen steeds meer het accent leggen op rust tijdens vakantie, dus dit is echt de hoofdzaak van een vakantie geworden. Boekje lezen, lekker baantjes trekken in het zwembad, een hapje eten halen of de omgeving verkennen, maar geen krijsende kinderen om je heen. Dat is voor steeds meer mensen optimaal genieten.

Met betrekking tot adults only vakanties heeft het aanbod de vraag tot gevolg gehad. Enkele jaren geleden had nog niemand van dit type vakantie gehoord, maar inmiddels klinkt het bij veel mensen als muziek in de oren. Vooral stellen zonder kinderen, stellen van 50 jaar en ouder waarvan de kinderen allang de deur uit zijn en singles zijn de belangrijkste doelgroepen voor de reisaanbieders.

Mensen willen steeds luxer op vakantie gaan en stellen meer eisen aan een optimale vakantie. Terwijl voorheen veel mensen nog akkoord gingen met een verblijf in een eenvoudig appartement, moeten vakanties steeds vaker worden voorzien van zoveel mogelijk luxe. Het is dan ook logisch dat reisaanbieders daar handig op in spelen, want de klant moet natuurlijk koning zijn.